Wat is een SSL-certificaat en waarom is het een must voor jouw website?

SSL is een afkorting voor Secure Sockets Layer. Zoals de naam al doet vermoeden, is SSL een beveiligingslaag die de gegevensoverdracht tussen een server en een webbrowser beveiligt. SSL is een protocol dat zowel onveilige als gecodeerde communicatie via een computernetwerk helpt. SSL-certificaten zijn digitale gegevensbestanden die de website versleutelen met SSL / TLS wanneer deze op een websiteserver zijn geïnstalleerd. Deze SSL / TLS-codering is mogelijk vanwege de publiek-private sleutelparing die SSL-certificaten bevatten, samen met de identiteit van de website en andere gerelateerde informatie.

Een website met een SSL-certificaat op de server heeft een hangslot en HTTPS voor de URL. Een SSL-certificaat draagt ​​dus een website over van HTTP naar HTTPS, waardoor deze veiliger wordt. Hoewel het SSL-protocol in 1999 werd opgevolgd door TLS, verwijzen mensen naar deze gerelateerde beveiligingsprotocollen zoals SSL of SSL / TLS. Alle grote SEO-bedrijven in Los Angeles beschouwen een website als onveilig en niet-SEO-vriendelijk als deze geen SSL-certificaat heeft.

De behoefte aan een SSL-certificaat

Als u een website heeft, met name een e-commercewebsite met geïntegreerde betalingsgateways, is SSL een must. Een SSL-certificaat is geen luxe meer, aangezien Google sites markeert zonder SSL-certificaat. Het is dus tegenwoordig een fundamentele behoefte. De meeste SEO-bedrijven in Los Angeles hebben online datastranden gezien op e-commerce websites die geleidelijk toenemen via internet. Dus om gebruikersinformatie te versleutelen, moet elke website-eigenaar een SSL-certificaat gebruiken om zowel een veilig als een beveiligd platform aan de gebruikers te bieden. Daarom zijn hier enkele redenen om te voldoen aan de behoefte aan een SSL-certificaat voor elke website.

Betere rankings in zoekmachines

Google heeft in 2014 enkele wijzigingen aangebracht in zijn algoritme om de overhand te geven aan beveiligde HTTPS-websites. Brian Dean, oprichter van Backlinko, heeft in zijn onderzoek een positieve band aangetoond tussen HTTPS en de rankings van zoekmachines. Dus, volgens verschillende onderzoeken door SEO-experts uit Los Angeles, beschikken bijna alle sites bovenaan de zoekresultaten van Google over SSL-certificaten.

Impact op het vertrouwen van de klant

Afgezien van codering en beveiliging, zijn SSL-certificaten ook cruciaal om het vertrouwen van de klant te winnen. Als u een SSL-certificaat heeft, wordt uw land groen weergegeven naast de URL van uw website. Dit wekt vertrouwen bij de bezoekers van uw site en zij zullen uw bedrijf als een echt bedrijf beschouwen. Zodoende zullen ze zich vrij voelen om hun gevoelige informatie zoals creditcard- of debetkaartnummers, pincodes, enz. In te vullen en op te slaan. Als gevolg hiervan zult u een toename zien in de omzetting van bezoekers in betaalde klanten.

Financiële ondersteuning in geval van frauduleuze transacties

SSL-certificaten maken gebruik van een garantie van een bepaald bedrag. Het gebruik van gestolen creditcards neemt met de dag toe. Het is gebruikelijk bij e-commercesites, maar verschillende e-commerceplatforms zoals Magento ondersteunen SSL-certificaten. In het geval van dergelijke transacties belonen banken de gebruiker van de kaart dus meestal in het geval van een terugboekingsclaim. Als uw site echter is beveiligd met een SSL-certificaat, hoeft dat bedrag niet uit uw portemonnee te komen. Als de transactiewaarde binnen de garantie van uw certificaat valt, dan dekt uw SSL-certificaatservice dit.

SSL helpt te voldoen aan PCI / DSS-vereisten

Als uw site online betalingen accepteert, moet u op de hoogte zijn van de PCI / DSS-vereisten. Uw website moet PCI / DSS-compatibel zijn om online betalingen te kunnen ontvangen. Het hebben van een SSL-certificaat op uw site is dus de belangrijkste vereiste van de betaalkaartindustrie. Volgens de beste SEO-bedrijven in Los Angeles is SSL verplicht voor een site, vooral voor een e-commercesite die online betalingen accepteert.